Vuosi sitten aloitin Elekmerkillä asiakkuuspäällikkönä ja myyntitiimin vetäjänä. Olin onnekas, että yksikönpäällikkömme ja myyntitiimin jäsenet olivat entuudestaan tuttuja, jolloin työhön käsiksi käyminen oli nopeampaa. Samoin Elekmerk oli tuttu, koska olin toiminut konsernimme  toisessa yrityksessä myyntipäällikkönä. Näennäisesti helppo homma kääriä hihat ja ryhtyä hommiin vai oliko sittenkään?  

Kulunut vuosi on ollut opettavainen monessa suhteessa. Koronan tuomahaasteet jokainen toki tunnistaa, mutta meillä myyntityön tekemiseen asiakkaiden kanssa löydettiin nopeasti uusi normaali tapa toimia etäyhteyksien kautta. Tässä kohtaa pitää kiittää koko myyntitiimiä. Tämä on saatu rullaamaan hienosti ja taitoja hiottu matkan varrella. 

Muutos ottaa aikansa 

Etätapaamisia isompia muutoksia meillä on ollut käynnissä useita. Muutos ottaa aikansa ja välillä on ollut hetkiä, jolloin pulkka ei ole liikkunut eteenpäin ainakaan vetämättä. Nerokkaassa mekaniikkatehtaassakin me ihmiset olemme erilaisia ja suhtaudumme asioihin eri tavalla ja aikajänteellä. Oleellista on ollut ymmärtää, mitä muutosjohtaminen vaatii ja edellyttää. Pitkäkestoiset positiiviset tulokset eivät synny pakottamalla. Hyvän suunnitelman lisäksi tarvitaan tahtoa ja päättäväisyyttä viedä muutokset maaliin saakka. Yhteinen päämäärä pitää olla kaikkien takaraivossa ja tahdonvoimaa pitää löytyä. Onnistumme vain yhdessä! 

Kovaa työtä 

Alussa teimme myyntitiimin roolitusta, jonka pohjalta työtä alettiin rakentamaan. Myyntistrategiaa ja toimintatapoja on hiottu pitkin matkaa. Uusasiakashankinnan tärkeys meille on noussut yhdeksi painopisteeksi toiminnassamme. Kaikki asiakkuudet on hoidettava hyvin ja laadukkaasti, ja tästä saimmekin hyviä arvosanoja asiakastyytyväisyyskyselyssämme. Kyselystä voit lukea lisää täältä: http://www.elekmerk.fi/luotettavuus-ennen-kaikkea/ 

Asiakas on tärkein 

Asiakkaan kuuluu olla keskiössä kaikessa toiminnassamme. Markkinointia emme voi laittaa omaan siiloonsa, vaan myynti ja markkinointi kulkee käsi kädessä. Samoin me emme saa erottaa myyntiä ja tuotantoa erilleen. Tässä yhtälössä jokaisella on oma tärkeä roolinsa.  

Olemme oikealla tiellä, mutta työ ei valmisMatkamme jatkuu ja pulkan on pysyttävä liikkeessä jatkossakin, koska muutos ja kehitys ei pysähdyMekään emme pysähdy paikoillemme. Haluamme olla nykyisten ja uusien asiakkaidemme arvoinen kumppani. Sen takia me olemme Nerokas Mekaniikkatehdas. 

 

Tervetuloa palveltavaksi!

Heidi Halkio
Asiakkuuspäällikkö

puh +358 50 520 2727
etunimi.sukunimi@elekmerk.fi